بلاگ

دکوراسیون داخلی

سبک زندگی ایرانیان با سایر کشور ها متفاوت می باشد. اما امروزه دکوراسیون داخلی منزل ایرانی ها دچار تغییراتی شده است. طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی یکسری قوانین و چارجوب هایی را دارد. که با شناخت این قوانین می توانید یک ایده مناسب و عالی را برای چیدمان خانه خود پیدا نمایید. در طراحی داخلی ساختمان های مسکونی باید تمام اجزای داخلی منزل را با هم هماهنگ نمایید. تناسب بین سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق ها برای ایجاد فضایی آرام و دل گرم مهم است و نباید از آن غافل شوید.

برای این که بتوانید صفر تا صد دکوراسیون داخلی منزلتان را به نحوه عالی انجام دهید باید پارامترهایی را رعایت نمایید تا با هزینه ای مناسب در زمان کم بتوانید از تمامی فضاهای منزلتان به بهترین نحوه استفاده نمایید. برای این که بتوانید منزلتان را به بهترین نوع طراحی نمایید و از آرامش و لذت بهره مند شوید می توانید از شرکت دکوراسیون داخلی سفید برای دیزاین منزلتان استفاده نمایید.

اکسسوری‌ها

اکسسوری به معنای وسایل جانبی یا فرعی است که در چیدمان قسمت‌های مختلف خانه از آن استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت اکسسوری‌های منزل، لوازمی هستند که نقش مکمل را در زیبا سازی یا حتی تفکیک فضای خانه ایفا می‌کنند.

اکسسوری‌ها، لوازم کم هزینه‌ای هستند که می‌توانند فضای داخلی خانه را چشم نواز کنند و حس و حال خانه را تغییر دهند. البته توجه داشته باشید که اکسسوری‌ها باید کاملاً اصولی خریداری شوند، چراکه اگر این لوازم متناسب با سبک سایر لوازم شما نباشند و یا از تعداد زیادی اکسسوری در فضای داخلی خانه استفاده کنید، نه تنها فضا زیبا نمی‌شود بلکه شلوغ و دلگیر به نظر می‌رسد

اغلب از دیوارک‌های ناباربر و سقف‌های کاذب برای تعریف یا تعدیل فضای درون اسکلت سازه یا پوستۀ ساختمان استفاده می‌شود.
• رنگ، بافت و الگوی دیوار، کف و سطوح سقف بر دریافتِ ما از موقعیت نسبی‌شان درفضا و آگاهیمان از تناسب، مقیاس و ابعاد اتاق تاثیرگذار است.
• فرم و چیدمان اسباب و اثاثیه درون فضایی بزرگ می‌تواندسطوح را تقسیم، حس محصوریت را ایجاد و الگوهای فضا را تعریف کند.
• نورپردازی و الگوهای روشنایی و تاریکی‌ای که پدید می‌آورد، توجه‌مان را به یک ناحیه از فضا جلب می‌کند، از اهمیت سایرنواحی می‌کاهد و بنابراین فضا را تفکیک می‌کند.

برای داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی منزل قبل از شروع چیدمان باید از قبل آماده سازی های لازم را انجام دهید. منزلی که قصد دارید چیدمانش را انجام دهید باید از ابعاد مختلفی بررسی شود. حتی در صورت مراجعه به شرکت دکوراسیون داخلی مورد نظرتان، باز هم سوالاتی در مورد زیر ساخت های اولیه از شما پرسیده می شود. این آمادگی اولیه بابت این انجام می شود که مشخص شود چه نوع دکوری برای منزل شما مناسب است.

از طرفی نظر شما هم در نظر گرفته می شود. مثلا بعضی ها دوست دارند چیدمان منزلشان بر اساس دکوراسیون سنتی باشد. یا مثلا حالت اسپرت یا مدرن داشته باشد. این تنها مختص دکوراسیون داخلی منزل نیست. حتی در چیدمان های دیگر مانند طراحی داخلی اداری هم در نظر گرفته می شود.

با اینکه سیستم سازه‌‌ای ساختمان، الگو و فرم‌های اصلی فضا داخلی را تعیین می‌کند اما شکل دهی به فضا در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. دانش‌واژه‌ی سازه در اینجا معنی تکیه‌گاه فیزیکی به کار نرفته است که به انتخاب و چیدمان عناصر داخلی‌ای خطاب می‌شود که ارتباطات دیداریشان، فضای داخلی اتاق را تعریف و سازماندهی می‌کند.

دکورراسیون و چیدمان منزل موضوعی تخصصی است. شما برای داشتن دکوراسیون منزل زیبا باید نکات زیادی را در نظر بگیرید. داشتن تناسب و مناسبت با نوع محیط از جمله مواردی است که در دیزاین منزل باید به آن توجه داشته باشید.

همه دوست دارند که زیباترین دکوراسیون داخلی منزل را داشته باشند. اما خیلی ها نمی دانند که بر چه اساس و اصولی باید به این زیبایی رسید. ما در شرکت دکوراسیون داخلی سفید به همراه طراحان حرفه ای و خبره. قصد داریم به شما در داشتن زیباترین دکوراسیون داخلی کمک کنیم. به نکاتی که در ادامه گفته می شود خوب توجه کنید.

روشنایی

طراحان داخلی از اهمیت نورپردازی مدرن در دکوراسیون داخلی در هر فضای مسکونی آگاهی دارند. طراحی نورپردازی در ایجاد و تنظیم روحیه مناسب محیط فضای داخلی نقش اساسی دارد. طراحان داخلی از انواع نورپردازی های مدرن گوناگونی بهرمند می شوند تا به ایجاد فضاهای کاربردی کمک کرده و بتوانند با نیازهای خاص مشتریان خود سازگار شوند.

 

طراحان داخلی مسکونی از چندین نوع نورپردازی برای ایجاد میزان صحیح نور در یک اتاق استفاده می کنند. درک کاربرد استفاده از هر نوع منبع روشنایی موجود و نیاز خاص آن در یک برنامه موفق در روشنایی منزل مهم است.

روشنایی عمومی

روشنایی عمومی یکی از اولین لایه های روشنایی است که در طراحی نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و به نور مورد استفاده برای روشنایی کلی فضا اشاره دارد. این نوع منابع نورپردازی برای ایجاد فضایی در دسترس که در آن کاربران بتوانند به راحتی و به روش ایمن حرکت کنند، الزامات اصلی روشنایی را فراهم می کنند. چراغ های سقفی یا نورپردازی های سقفی می توانند نیازهای عمومی به نور را برآورده سازند. روشنایی عمومی گاهی اوقات می تواند روشنایی موجود یا بخشی از طراحی روشنایی مدرن باشد.

روشنایی نور موضعی

یکی دیگر از انواع نورپردازی مدرن، روشنایی موضعی است. متخصصان طراحی داخلی انواع فعالیت هایی را که در هر منطقه از اتاق اتفاق می افتد ارزیابی می کنند تا مطمئن شوند که مقدار کافی از نور برای انجام آن عمل وجود دارد و شدت آن به اندازه کافی قوی است تا هر فضایی که به نور خاصی نیاز داشته باشد را روشن کند. نورپردازی موضعی به ما امکان می دهد تا منابع نوری مناسب را در مکان هایی که بیشتر مورد نیاز است قرار دهیم ، مناطق خاصی را روشن کنیم و فعالیت هایی مانند خواندن ، پخت و پز ، لباس پوشیدن یا انجام کارهای خانه را فراهم کنیم. 

روشنایی تاکیدی

آخرین لایه از یک طراحی نورپردازی مدرن که به خوبی طراحی شده است شامل روشنایی تاکیدی (تزئینی) می شود. طراحان روشنایی حرفه ای و طراحان داخلی مسکونی برای اضافه کردن عناصر تزئینی و ایجاد تأثیر بصری قوی، از نورپردازی تاکیدی استفاده می کنند. نورپردازی تاکیدی منبعی است که در طراحی داخلی نورپردازی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند عناصر خاصی مانند نقاشی ها، مجسمه ها، ورودی یا یک ویژگی معماری را برجسته کند. اغلب اوقات ، نورپردازی تاکیدی ممکن است خود یک عنصر طراحی منحصر به فرد باشد که نمایشگر فضایی مانند لوستر ظریف یا آویزهای نمایشی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *